head

هیپوکلریت کلسیم ( پر کلرین )


رای ثبت شده (ثبت رای)


عنوان انگلیسی : Calcium Hypochlorite

دسته بندی : صنعتی

کد محصول : 84


فرمول شیمیایی : Ca(OCl)2

نام تجاری : پرکلرین

هیپوکلریت کلسیم ( پر کلرین )

توضیحات


فروش هیپوکلریت کلسیم:

هیپوکلریت کلسیم یک ترکیب معدنی با فرمول Ca(OCl)2 است. این ماده اصلی فعال محصولات تجاری به نام پودر سفید کننده، پودر کلر یا آهک کلر است که برای تصفیه آب و به عنوان یک عامل سفید کننده استفاده می شود. شما می توانید جهت خرید هیپو کلریت کلسیم یا پرکلرین با کیفیت و قیمت مناسب و اطلاع از قیمت های فروش با شیمیایی نمونه در تماس باشید.

تلفن تماس:

۰۲۱-۲۶۳۰۵۵۷۸

۰۹۱۲۳۲۰۵۱۶۳

فروش هیپوکلریت کلسیم

هیپوکلریت کلسیم چیست؟

هیپوکلریت کلسیم یک نمک غیر آلی با ظاهر جامد کریستالی سفید رنگ است ( اگرچه نمونه های تجاری زرد به نظر می رسند ) و به دلیل تجزیه آهسته آن در هوای مرطوب، به شدت بوی کلر می دهد. هیپوکلریت کلسیم به طور کلی به صورت پودر سفید، گرانول یا قرص و یا صفحات تخت موجود است. این ماده به راحتی در آب یا هنگام گرم شدن تجزیه می شود و اکسیژن و کلر آزاد می کند. بوی کلر قوی دارد، اما بو ممکن است هشدار کافی در مورد غلظت های خطرناک را ارائه نکند.

این ماده غیر قابل احتراق است، اما سوزاندن مواد قابل احتراق را تسریع می کند. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آتش یا گرما ممکن است منجر به تجزیه شدید مواد و پارگی ظرف شود. اگر نمونه‌های رقیق‌شده حاوی کمتر از 39 درصد کلر در دسترس باشند، ممکن است تحت واکنش‌هایی قرار بگیرند که توضیح داده شد، اما با شدت و سرعت کمتری وارد واکنش می‌شوند. از پرکلرین برای تصفیه آب، ضد عفونی کننده استخرها، برای سفید کردن کاغذ و منسوجات استفاده می شود.

هیپوکلریت کلسیم در میان معدود هیپوکلریت های فلزی است که به اندازه کافی پایدار هستند تا به صورت نمک جامد تولید شوند، و شکل اصلی هیپوکلریت است که به صورت تجاری در سراسر جهان تولید می شود. یکی از ویژگی های آن دسترسی به کلر به مراتب بیشتر در مقایسه با سایر نمک های کلر است که از مقادیر معمولی 60-99٪ متغیر است.

خواص فیزیکی هیپوکلریت کلسیم

توضحات  پودر سفید، گرانول یا قرص
خواص هشدار دهنده  بوی کلر. هشدار ناکافی در مورد غلظت های خطرناک
وزن مولکولی  ۱۴۲.۹۸ گرم/ مول
نقطه ذوب  ۱۰۰ درجه سانتیگراد
حلالیت در آب  21.4٪ در 76 درجه فارنهایت (25 درجه سانتیگراد)

هیپوکلریت کلسیم چیست؟

روش تولید هیپوکلریت کلسیم:

هیپوکلریت کلسیم به صورت صنعتی از واکنش آهک هیدراته (Ca(OH)2) با گاز کلر تولید می شود.

2Ca(OH)2 + 2Cl2 → Ca(ClO)2 + CaCl2 + 2H2O

از طريق این واکنش هیپوکلریت کلسیم با درصد خلوص متفاوت تولید می‌شود که به طور معمول دارای خلوص ۶۸٪  تا ۷۰٪ می‌باشد.

کاربردهای هیپوکلریت کلسیم:

  • هیپوکلریت کلسیم معمولاً برای ضدعفونی استخرهای عمومی و ضد عفونی آب آشامیدنی استفاده می شود ( میزان هیپو کلریت کلسیم مورد نیاز برای ضدعفونی کردن هر متر مکعب آب در حدود 3 تا 5 گرم است ).
  • شیمی آلی: هیپوکلریت کلسیم یک عامل اکسید کننده عمومی است و بنابراین در شیمی آلی کاربرد دارد
  • سفید کننده و ضد عفونی کننده و باکتری کش در مقیاس خانگی و صنعتی
  • سفید کننده (کاغذ، منسوجات)
  • هیپوکلریت کلسیم یک گزینه زیست کش جامد و کم هزینه برای تصفیه برج های خنک کننده است.
  • در محلول، می توان از هیپوکلریت کلسیم به عنوان ضد عفونی کننده عمومی استفاده کرد، اما به دلیل باقی مانده کلسیم، معمولاً هیپوکلریت سدیم (سفید کننده) ترجیح داده می شود.

 کاربردهای هیپوکلریت کلسیم

روش نگهداری و خطرات هیپوکلریت کلسیم:

 هیپوکلریت کلسیم قابل اشتعال نیست، اما به عنوان یک اکسید کننده با مواد قابل احتراق عمل می کند و ممکن است با آمونیاک، آمین ها یا سولفیدهای آلی واکنش انفجاری بدهد. این ماده در دمای بالای 175 درجه سانتیگراد، همچنین در تماس با اسیدها به سرعت تجزیه می شود. این باعث تولید کلر و اکسیژن می شود، که می‌تواند باعث ایجاد خطر آتش سوزی و انفجار می شود. هیپوکلریت کلسیم باید در یک منطقه خشک و با تهویه خوب در دمای کمتر از 120 درجه فارنهایت (50 درجه سانتیگراد) جدا از اسیدها، آمونیاک، آمین ها و سایر عوامل اکسید کننده نگهداری شود.

جهت دیدن نمونه کارهای بیشتر روی اینجا کلیک کنید.
جهت استعلام قیمت خرید هیپوکلریت کلسیم با ما در تماس باشید.
09123205163 مدیر فروش

محصولات مرتبط